top of page

Akademia PTM cz 1. 馃摍

Zaktualizowano: 3 mar 2023

Czy wiecie jak przebiega proces kataforezy? Odwiedzili艣my fabryk臋 marki Orthaus i sprawdzili艣my to dla Was!

Przed przyst膮pieniem do tego procesu bardzo wa偶ne jest pozbycie si臋 z ramy substancji oleistych i zabrudze艅 co usuwane jest za pomoc膮 艣rodk贸w chemicznych. Gdy posiadamy ju偶 czysty element nanosimy na niego pow艂ok臋 nanoceramiczn膮, kt贸ra staje si臋 jego pierwsz膮 warstw膮 ochronn膮. P贸藕niej dokonujemy aktywacji podwozia, aby otrzyma膰 kataforez臋 po czym zanurzamy ram臋.




Turecki dostawca naczep posiada 1 wielki basen zanurzeniowy (265 ton) o d艂ugo艣ci 16 metr贸w, szeroko艣ci 3 metr贸w i g艂臋boko艣ci 5 metr贸w, w kt贸rych zmie艣ci si臋 nawet ca艂y autobus. Dzi臋ki takim rozmiarom ca艂y proces mo偶na wykona膰 w jednym zbiorniku, a nie tradycyjnie w 8 r贸偶nych przez co proces przebiega szybciej i efektywniej. Wewn膮trz basenu znajduje si臋 ok. 1300 dysz spryskuj膮cych element pod du偶ym ci艣nieniem. Nast臋pnie umieszczamy podwozie w basenie czyszcz膮cym aby usun膮膰 wszystkie pozosta艂o艣ci. P贸藕niej podwozie trafia do pieca do temperatury 180 stopni, aby utrwali膰 kataforez臋 przed ostatecznym malowaniem.

Sama pow艂oka KTL ma grubo艣膰 25 mikron贸w, a wcze艣niejsza nanoceramiczna 10 mikron贸w co zapewnia bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Za tydzie艅 dalszy ci膮g wpisu, kt贸ry opowie o nast臋pnym procesie lakierowania i testowania pow艂oki naszej ramy.

Wpis rozpoczyna seri臋 Akademia PTM, kt贸ra co tydzie艅 b臋dzie opowiada艂a o ciekawostkach technologicznych i ekonomicznych zwi膮zanych z naczepami i transportem!


Yorumlar


bottom of page