top of page

Akademia PTM cz. 35 📙

Zaktualizowano: 14 mar

Systemy opon i kontroli ciśnienia odc.1


CONTINENTAL

Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy analizę dostępnych na rynku systemów kontroli ciśnienia w ogumieniu naczep


Ponad 30% wszystkich awarii pojazdów są związane są z ogumieniem, natomiast ponad 90% wszystkich awarii ogumienia spowodowanych jest powolną utratą w oponie. W kolejnych odcinkach Akademii zapoznamy Was z różnymi systemami kontroli ciśnienia w oponach.


Dziś - System CPC, ContiPressureCheck

System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach wychodzi naprzeciw wszystkim użytkownikom flot pojazdów. Prowadzone wcześniej badania wykazały, że ponad 90% wszystkich awarii ogumienia spowodowanych jest powolnym ulatnianiem się, które powoduje z kolei stopniową utratę powietrza przez oponę. ContiPressureCheck™ skutecznie rozwiązuje te problemy. System ContiPressureCheck™ natychmiast wykrywa wszelkie zmiany ciśnienia lub temperatury.

Czujnik we wnętrzu opony przesyła dane do centralnego odbiornika (elektronicznego modułu sterującego – ECU). - czas pracy czujnika w oponie to ok. 6 lat lub 600000 km - system przeznaczony jest dla pojazdów o prędkościach poniżej 100 km/h oraz opon o minimalnym ciśnieniu 1,8 bar


Elementy systemu ContiPressureCheck: 1- czujnik 2- ECU/ odbiornik 3- wyświetlacz

Moduł ten przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlacz w kabinie w czasie rzeczywistym. System Conti natychmiast powiadamia kierowcę o złym ciśnieniu, dzięki czemu kierowca może natychmiast podjąć działania korygujące i nie dopuścić do awarii. Jeśli ciśnienie gwałtownie spadnie system w ciągu kilku sekund uruchomi alarm.



Materiały na naszej stronie: ptmtrade.pl

sklep.ptmpolska.pl

#akademiaptm #ptmpolska #stastrailers #tmttrailers #bmitrailers #cargofloor #ruchomapodloga #naczepa #wywrotka

bottom of page