top of page

System PTM ATLS dla branży tytoniowej

Transport wahadłowy pomiędzy magazynem półproduktów a produkcją

System PTM ATLS dla branży tytoniowej

System CargoMatic umożliwia szybki (90sek) załadunek i rozładunek naczepy niemal każdym ładunkiem – w tym wypadku są to różnej wielkości kartony. Wykorzystywany w transporcie wahadłowym pomiędzy magazynem półproduktów, a produkcją.


W tym projekcie zarówno system stacjonarny jak i naczepa z systemem mobilnym zostały dostosowane do wymagań klienta. Transport ma miejsce na terenie zakładu produkcyjnego z bardzo gęsta zabudową, przez co manewrowanie pełnowymiarową naczepą (13,6m) jest praktycznie nie możliwe. Z tego względu, specjalnie pod ten projekt, zamówiliśmy naczepę krótszą (10,5m), dwu- osiową oraz przystosowaliśmy długość systemów CargoMatic do długości naczepy.


W miejscu załadunku, ze względu na brak miejsca w magazynie na zainstalowanie systemu stacjonarnego, używana jest opcja załadunku „step by step”. Jest to możliwe, dzięki niezależnej jednostce sterującej zainstalowanej na naczepie. Operator wózka widłowego ustawia ładunek (w tym wypadku kartony) na skraju naczepy. Czujniki zainstalowane w naczepie wykrywają ustawienie całego rzędu ładunku i system CargoMatic w naczepie przesuwa ładunek o jedną pozycję do przodu, umożliwiając ustawienie kolejnego rzędu ładunku. Czynność ta jest powtarzana, do momentu załadowania pełnej naczepy. Przy korzystaniu z tej opcji załadunku wymagane jest jedynie podłączenie naczepy do zasilania 400V. 


Taka wersja załadunku nie jest tak szybka jak wersja wpełni automatyczna (połączenia systemu naczepowego z systemem w doku) jest jednak zdecydowanie szybsza niż tradycyjny załadunek. Wózek widłowy nie musi wjeżdżać na naczepę, przez co pokonuje krótszy dystans, co skraca czas załadunku oraz zmniejsza zużycie paliwa (mniej co2). Brak potrzeby wjazdu wózka na naczepę przekłada się również na brak uszkodzeń zarówno ładowanego towaru jak i samej naczepy. W planie jest modernizacja magazynu z uwzględnieniem miejsca na instalację stacjonarnego systemu CargoMatic.


W miejscu rozładunku działa już w pełni zautomatyzowany proces – połączenie systemu naczepowego z systemem stacjonarnym. Pozwala on na wyładowanie pełnej naczepy w ok 120 sekund. Przed instalacją systemów automatycznego załadunku, proces rozładunku zajmował ok 40 min. I wymagał dodatkowego wózka widłowego oraz operatora do jego obsługi.


Instalacja systemów automatycznego przeładunku od PTM Polska znacząco poprawiła efektywność procesów logistycznych wewnątrz zakładu, pozwoliła na zredukowanie kosztów (mniej wózków widłowych), wpłynęła na mniejsza ilość uszkodzeń towaru, a także poprawiła bezpieczeństwo i komfort pracy załogi.

PTM_logo_white_transparentne_(RGB).png

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Sławomir Terlecki

Dyrektor Techniczny

Dział Technologii Przemysłowych

Krzysztof Kotulski

Product Manager

Wypełnij formularz i dowiedz się w jaki sposób możesz zautomatyzować przeładunek w swoim biznesie.

TRANSPORT
ŁADUNEK
Materiał palet
ORGANIZACJA PRACY

Dziękujemy za przesłanie!

bottom of page
// add this before event code to all pages where PII data postback is expected and appropriate ttq.identify({ "email": "", // string. The email of the customer if available. It must be hashed with SHA-256 on the client side. "phone_number": "", // string. The phone number of the customer if available. It must be hashed with SHA-256 on the client side. "external_id": "" // string. Any unique identifier, such as loyalty membership IDs, user IDs, and external cookie IDs.It must be hashed with SHA-256 on the client side. }); ttq.track('ViewContent', { "contents": [ { "content_id": "", // string. ID of the product. Example: "1077218". "content_type": "", // string. Either product or product_group. "content_name": "" // string. The name of the page or product. Example: "shirt". } ], "value": "", // number. Value of the order or items sold. Example: 100. "currency": "" // string. The 4217 currency code. Example: "USD". });